Postat de: mrkiry | 11/11/2009

Conflictul dintre generatii

Indiferent de modul in care se manifesta,conflictul dintre generatii este clar o problema globala la nivel social care degenereaza de multe ori in rupturi intre indivizi.
Oricat de grava ar fi fost aceasta problema,cu siguranta nu a avut proportiile si consecintele din ziua de azi.Societatea s-a modernizat,asta fiind principalul „nod in papura”,care rupe legatura dintre indivizii diferitelor generatii.Ca sa analizez din perspectiva proprie,am sa incerc sa deslusesc „buba” care de cele mai multe ori are repercusiuni grave asupra societatii…In linii mari,cred ca daca tata(reprezentand generatia in varsta) ar putea intelege ca lumea s-a schimbat,obiceiurile si actiunile de zi cu zi nu mai au acelasi efect asupra mea(eu,reprezentand generatia tanara),acest conflict nu ar exista.Ceea ce pentru el era o distractie,pentru mine reprezinta o banalitate,chiar o prostie.Ceea ce pe el il facea sa se simta bine,pe mine ma plictiseste…E clar ca vedem lumea altfel,el trecand prin viata si stiind cursele acesteia,iar eu fiind abia la inceput.Asa cum masinile,designul si actiunile zilnice s-au modificat,la fel si moda a evoluat.Cand el(tata) asculta Maria Dragomiroiu,am tendinta sa plec,sa imi gasesc alt lucru mai bun de facut,pentru ca mie nu-mi plac melodiile populare,acum la moda sunt hip-hop,house,manele.La fel se intampla si cand rolurile se inverseaza…”Ca ce ba,pe vremea mea….” „Pai da,domnule,pe vremea ta..dar acum nu mai e…a fost!” Ce sa inteleaga baba Floarea daca ii pomenesti de mess,hi5?De ce nu are si ea un telefon mobil?
Conflictul dintre generatii este o realitate si cu siguranta niciodata nu vom avea aceeasi viziune asupra lumii.
Este adevarat ca multe dintre actiunile parintilor sunt generate de dorinta lor de a ne simti in siguranta,insa aceasta siguranta ne provoaca de cele mai multe ori introvertire,pe romaneste „salbaticie”.Probabil daca parintii ar fii mai flexibili,mai indulgenti si ar incerca sa accepte faptul ca lumea e intr-o continua evoluare,aonflictul dintre generatii s-ar mai aplana.Increderea si respectul nu se impune,ci se castiga.Sunt de acord ca multi parinti par mai „in pas cu moda”,insa majoritatea au o conceptie gresita despre ceea ce pe noi ne facem sa ne simtim bine(tinerii normali).Niste adevarati dusmani in calea ajungerii la un punct comun intre generatii sunt drogurile,alcoolul,cluburile,tigarile,prostitutia.Acestea fac ca legatura sa nu fie stransa intre tineri si cei in varsta,si pe buna dreptate ca tinerii care consuma cele precizate mai sus se inmultesc alarmant.
Generatia noastra scapa de sub control,iar cei in varsta simt asta.Tinerii au datoria de a-si alege cu darzenie prietenii pentru ca anturajul este si el o piedica in facerea legaturii dintre generatii.Sunt de acord ca multi tineri sunt niste „lichele”,dar nu imi cade bine la stomac cand aud ca toti suntem niste degenerati.Incerc sa ma pun in locul parintilor,sa simt ceea ce ei simt,insa e mult prea greu pentru ca vremurile se schimba,iar timpul nu iarta.
Mă tem că în ceea ce priveşte vremurile acestea postmoderne, în care amoralitatea este singura morală cunoscută, rezolvarea, în linii mari, a acestor chestiuni va veni atunci când nu ne vom mai raporta la timp, la vremuri, la mode şi tendinţe.Din punctul meu de vedere,pentru noi tinerii este usor sa ne conformam vremurilor,insa pentru cei care au trecut prin revolutie,care mancau cu portia este greu de acceptat.
Cu siguranta si noi,cei tineri,atunci cand vom ajunge la o varsta la care putem spune”mi-am trait viata”,vom fi la fel de neintelesi de generatiile viitoare,pentru ca e simplu:MEREU VA EXISTA UN CONFLICT INTRE GENERATII!!!


Lasă un răspuns

Categorii

